Polpharma sprzedała Polocard
Redaktor: Aleksandra Lang
Data: 03.12.2013
Źródło: AL
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Pfizer Trading Polska Sp. z o.o. (spółka zależna od Pfizer Inc.) nabyła od ZF Polpharma SA prawa do leku Polocard (kwas acetylosalicylowy w dawce kardioprotekcyjnej), preparatu wydawanego bez recepty lekarza (OTC), stosowanego w zapobieganiu chorobom układu sercowo-naczyniowego, m.in. zawałom serca.
- To ważna transakcja. Nabyliśmy jedną z najlepszych marek OTC w Polsce. Polocard wzmocni nasze portfolio preparatów stosowanych w chorobach układu sercowo-naczyniowego oraz pozycję na rynku polskim - powiedział Kay Richter, Prezes Pfizer Trading Polska Sp. z o.o., która nabyła prawa do leku Polocard.
Na mocy podpisanej umowy ZF Polpharma SA będzie kontynuować produkcję i dostawy [produkcja kontraktowa] leku Polocard firmie Pfizer przez 3-letni okres przejściowy. - Zachowujemy w ten sposób poziom zatrudnienia w naszych polskich zakładach. A kwotę uzyskaną ze sprzedaży Polocardu możemy zainwestować w podniesienie innowacyjności polskiego przemysłu farmaceutycznego oraz rozwój nowych produktów potrzebnych polskim pacjentom, zwłaszcza leków biotechnologicznych, nad którymi pracujemy w największym w Polsce laboratorium biotechnologicznym w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym – podsumowuje Jerzy Starak, przewodniczący Rady Nadzorczej Polpharmy.
Sprzedaż produktu jest wynikiem realizacji obowiązku nałożonego na Polpharmę przez UOKiK w związku z przejęciem Polfy Warszawa SA w roku 2012. Firma została zobowiązana do sprzedaży jednego z leków – Polocard lub Acard. Oba brandy są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku preparatów bez recepty, o łącznej wartości sprzedaży na poziomie ok. 118 mln złotych rocznie. Po dokładnej analizie biznesowej Polpharma zdecydowała się na sprzedaż pierwszego z nich.
Na mocy podpisanej umowy ZF Polpharma SA będzie kontynuować produkcję i dostawy [produkcja kontraktowa] leku Polocard firmie Pfizer przez 3-letni okres przejściowy. - Zachowujemy w ten sposób poziom zatrudnienia w naszych polskich zakładach. A kwotę uzyskaną ze sprzedaży Polocardu możemy zainwestować w podniesienie innowacyjności polskiego przemysłu farmaceutycznego oraz rozwój nowych produktów potrzebnych polskim pacjentom, zwłaszcza leków biotechnologicznych, nad którymi pracujemy w największym w Polsce laboratorium biotechnologicznym w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym – podsumowuje Jerzy Starak, przewodniczący Rady Nadzorczej Polpharmy.
Sprzedaż produktu jest wynikiem realizacji obowiązku nałożonego na Polpharmę przez UOKiK w związku z przejęciem Polfy Warszawa SA w roku 2012. Firma została zobowiązana do sprzedaży jednego z leków – Polocard lub Acard. Oba brandy są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku preparatów bez recepty, o łącznej wartości sprzedaży na poziomie ok. 118 mln złotych rocznie. Po dokładnej analizie biznesowej Polpharma zdecydowała się na sprzedaż pierwszego z nich.